Bildredigering

Tänkte jag skulle visa lite hur skillnaden blir när jag redigerar bilder. Jag är en riktigt kontrast-männsika. Oftast är det de ända jag ändrar i mina bilder. Jag vill ha lyster och klarhet i mina bilder, mycket kontrast. I vissa fall gillar jag att leka lite med färgerna och svartvitt hur fint är inte de?? Däremot använder jag det för sällan.. Iallafall här kommer en del före- och efterbilder. 
 
  
Den här bilden är de ingen större skillnad på, har gjort den lite mörkare och ökat kontrasten en del.
 
 
  
Här har jag endast lagt på lite kontrast. Det gör mer än man tror.
 
 
  
Kontrast, kontrast, kontrast och lite värme
 
 
  
Här är de verkligen inte mycket skillnad men för min del är de lagom, den är lite klarare med lite kontrast.
 
 
  
Här är jag kluven, jag tycker färgen på kläderna är bättre på orginalet, men jag gillar bakgrunden bättre på efterilden. Och nej så duktig är jag inte på att redigera så jag kan ordna de..
 
 
 
Lite värme, lite kontrast, lite ljus och bam ser inte ut som att vi är i Sverige, naaah just kidding men nära inpå
.
 
  
THIS ONE! Gillar båda, den lite gråaktiga är orginalet, den känns nästan svartvit men ändå inte. Den blåa däremot, I LIKE. Älskar den sköna blåa färgen. Den ser helt naturlig ut ut men ändå inte.
 
 
  
Återigen inte så mycket skillnad men för min del, good enough. Om man kollar på benen och skjotran ser men skillanden. Kontrasten. Man ser ljust från solen lite mer. lskar den, vackra vän och modell.
 
 
 
Även här, ypperst liten skillnad men tilräckligt. Det är mer lyster och klarhet i bild nr 2.
 
 
  
En av mina favoriter! Efter att bilden fick lite kontras i sig så blev den (enligt mig) outstanding. I love it.
 
 
  
Precis som förra bilde. Läs ovan
 
 
  
Okey, här har jag mökat ner bilden lite, lagt till lyster och mixtrat lite med färgerna. Orginalet är bra, men med lite redigering tycker jag den ser rätt romantiskt ut. Och ja, den är lite överredigerad men ibland tycker jag att de är ok!
 
 
 
Samma här som bilden ovan (Y) jag tycker båda är bra på sina sätt
 
 
  
Här har jag endast lagt till lite kontras för att få lite mer färg i klänning, staket och trädet framförallt. 
 
 
 Det här är också en av mina favoritbilder. Älskar klottret i bakgrunden. Och när jag ljusade upp bilden lite och la till lite kontrast så blev den BAM! Nu ser nästan orginalet "dammigt" ut.. U feel me?
 
 
  
Här tycker jag man ser lite mer skillnad. Speciellt om man titt på ansiktet och hennes högerarm. Har mörkat ner bilden liite, lagt på kontrast och fixerat lite med blått, rött och grönt. NÖJD
 
 
  
Här däremot så har jag ljusat upp bilden lite och lagt på kontrast
 
 
  
Om jag minns rätt så har jag inte gjort så mycket med ljuset här men lagt på rätt mycket kontrast och lite rött.
 
 
  
Det här är ju en svår sak, bilden är fin både i färg och i svartvitt, men iden svartvita har jag lagt i lite gult och rött samt kontrast.
 
 
  
Återigen bara lite kontrast men som gör mycket, den här hade också varit jätte fin i svartvitt.
 
 
  
Här ser man mest kontrastskillnad i bakgrunden, inte bara men mest. Överlag en cool bild
 
 
  
Här är det lite uppljusning och kontrast, rätt bra bild från början.
 
 
De var dom bilderna jag tänkte bjuda på idag, hoppas det smakar 

Kommentera här: